Музей автомобілів

ВАЗ-21099: седани все-таки потрібні

Мало хто знає, що розробка ВАЗ-21099 була розпочата ще на початку вісімдесятих. Пов’язано це було з тим, що ера двооб’ємних кузовів, а саме хетчбеків, в Європі у цей період стала відходити. Споживачі усвідомили, що за всі переваги останніх, від седанів і універсалів відмовлятися не варто. Не стояли осторонь від цих тенденцій і в СРСР. Саме тоді було прийнято рішення спроектувати седан і універсал на базі сімейства «2108-09».

Традиційно для радянського автопрому розробка і, головне, узгодження проекту відбувалися надзвичайно довго. В результаті пілотні моделі, за суттю, нового флагмана марки були зібрані лише у кінці 1988 року. Однак через фінансові труднощі повноцінне масове виробництво ВАЗ-21099 було запущено лише через два роки – у грудні 1990 року.

Седан випускався протягом 14 років до червня 2004-го. За весь цей період було зібрано 953 тисячі автомобілів.

ВАЗ-21099

ВАЗ-21099 “Супутник”. Фото – Werwolf

З самого початку серійного виробництва седан ВАЗ-21099 мав багато варіантів виконання. Відмінності полягали у комплектації, матеріалах обробки салону та деяких кузовних елементах.

Зокрема, з 1997 року частина автомобілів оснащувалася двигунами з інжектором. Існували також різні варіанти системи запалювання.

Цікаво відзначити, що ВАЗ-21099 вироблявся в праворульному виконанні. Такі седани поставлялися в Австралію, Великобританію і на Кіпр.

З іншого боку, при всьому різноманітті виконання, ВАЗ-21099 випускався лише в одній модифікації.

У кінці життєвого циклу моделі на початку 2000-х її збірка була налагоджена в Україні на Луцькому та Запорізькому автозаводах.

Головною відмінністю ВАЗ-21099 від «дев’ятки», безумовно, був тип кузову, а саме закритий об’єм багажника, що виступає. Основні габаритні розміри були ідентичні базовому  хетчбеку за виключенням довжини. Для формування повноцінного багажника задній звис був подовжений розробниками на 199 мм. Об’єм цього відсіку становив 400 літрів. Це не так багато за сучасними мірками, але, тим не менш, більше на 7%, ніж у седанів «класики» ВАЗа.

Сидіння ВАЗ-21099, як і у «дев’ятки», могли складатися. У багажнику можна було прибрати задню стінку і розмістити, таким чином, негабаритні за довжиною вантажі, наприклад, дачну лопату. Кришка багажника відкривалася майже на 80 °, що також було вельми зручно.

Крім того, у ВАЗ-21099 знайшли широке застосування нових матеріалів обробки салону: пінополіуретану та гуми, які не тільки підвищували шумовий захист та комфортність всередині машини, але і збільшували її безпеку.

Седан мав оригінальний задній бампер. Решта всіх кузовних елементів була уніфікована з «дев’яткою», точніше з ВАЗ-21093.

Салон ВАЗ-21099, незважаючи на флагманський статус моделі, від салону хетчбека відрізнявся тільки новою панеллю приладів.

ВАЗ-21093 «поділився» і базовим двигуном. Півторалітровий мотор ВАЗ-21083 потужністю 70 л.с. компонувався з п’ятиступінчастою “механікою”. Крім того, до силової лінійки входили 1,3-літровий  мотор «вісімки».

До середини дев’яностих ВАЗ-21099 став найпрестижнішим та найдорожчим російським автомобілем. Його вартість була у межах 10 000 доларів.

Зарубіжними аналогами «дев’яносто дев’ятої” фахівці називають Volkswagen Jetta 1979 року і Ford Orion, який вироблявся у 1983-93 роках.

Фото зверху – Алексій Белобородов

Завантаження...

Напишіть відгук

Scroll to top