Цікаві факти про ЛуАЗ-969 Волинь

Мало хто, напевно, знає, що розробка ЛуАЗ-969 Волинь була розпочата ще в 1954 році, коли Міноборони СРСР доручило Науковому автомоторному інституту спроектувати транспортер переднього краю (ТПК), а точніше легкий плаваючий всюдихід, який призначений для евакуації з поля бою поранених. І якщо цивільний варіант легкого позашляховика стали серійно випускати лише через 12 років, в 1966 році, то військову амфібію – тільки в 1975-му.
ЛуАЗ-969 Волинь. Фото – DL24

Спочатку модель мала маркування ЛуАЗ-969В. Буква «В» – це “тимчасове виконання”. Перші всюдиходи були тільки передньопривідними – Мелітопольський моторний завод не міг виробляти необхідну кількість редукторів заднього мосту.

Цікаво, що модифікація ЛуАЗ-969В оснащувалася механізмом відбору потужності для приводу стаціонарних установок сільськогосподарського призначення.

Варто відзначити, що саме ЛуАЗ-969В, а не хетчбек ВАЗ-2108, став першим радянським передньопривідним автомобілем, всупереч розхожій думці.

Питання з виробництвом задніх мостів в Мелітополі було вирішено в 1971 році – всюдихід отримав систему повного приводу і став маркуватися ЛуАЗ-969. Модель анітрохи не втратила своєї ринкової привабливості. Головним її достоїнством, крім доступної ціни, стали хороші позашляхові характеристики.

Вони досягалися завдяки високому дорожньому просвіту (284 мм), незалежній підвісці на подовжніх важелях, маленької колісній базі (1800 мм) і розташованому в передньому звисі кузова двигуні, який додатково завантажував основний ведучий передній міст.

Двигун, до речі кажучи, залишався найбільш слабким місцем у ЛуАЗ-969. 30 к.с. – це занадто мало навіть для настільки компактного і спартанського автомобіля.

У 1975 році на ринок надійшла оновлена ​​модифікація ЛуАЗ-969А, головною відмінністю якої і став довгоочікуваний 40-сильний двигун.

Фото зверху – Користувач: IgorT

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *