Skoda Toyota Авторинок

Toyota RAV4 наразі виграє у Skoda Kodiaq в Європі

За підсумками продажів в 2019 році Toyota RAV4 стала найпопулярнішим середньорозмірним кросовером на європейському ринку. На другому місці в цьому класі – Skoda Kodiaq.

У минулому році обсяг продажів Toyota RAV4 в Європі склав 91 тисячу 800 кросоверів, за даними видання CarSalesBase.com. Модель стала не тільки бестселером в класі середньорозмірних SUV, але й захопила 10,5% цього сегмента ринку. Плюс до цього європейські продажі RAV4 зросли на 33% в порівнянні з 2018 роком.

Джерело зазначає, що минулий рік для кросовера не був рекордним, оскільки в 2004 і 2006 роках продажу RAV4 в Європі перевищували 100 тисяч одиниць. Проте майже 92 тисячі продажів в швидко зростаючому сегменті кросоверів – це дуже добрий результат.

Причинами успіху моделі називають вихід нового її покоління і популярність в Європі електрифікованих версій. У більшості країн континенту клієнтам пропонуються RAV4 тільки з приставкою «Hybrid».

Продажі Skoda Kodiaq, який став другим, в 2019 році зросли в порівнянні з 2018-м на 38%. Кросовер купили понад 88 тисяч 500 європейців. Частка ринку у Kodiaq, таким чином, зросла до 10,1% за інформацією все того ж CarSalesBase.com.

Крім того, встановлено рекорд продажів флагмана бренду. При цьому явних причин різкого зростання купівельного інтересу до Skoda Kodiaq начебто і немає. Або є?

Порівняємо двох лідерів. Для об’єктивності візьмемо ринок Німеччини.

Розміри: RAV4 – не конкурент

Габарити нової Toyota RAV4 становлять 4600 х 1855 х 1685 мм при колісній базі 2690 мм. Skoda Kodiaq не просто більше, він суттєво габаритніший: 4697 х 1872 х 1681 мм, колісна база – 2791 мм. Разом з тим, чеський кросовер вважається середньорознірним. До речі, вже в стандарті Kodiaq йде 7-місним.

Остання обставина – серйозний козир. Яскравим тому підтвердженням є Volkswagen Tiguan. Кожен шостий проданий автомобіль цієї моделі – 3-рядна модифікація Allspace.

Говорити про повноцінний комфорт на задньому ряді сидінь Kodiaq або Tiguan Allspace не доводиться, але для дітей або дорослих пасажирів середнього зросту простору цілком достатньо.

За обсягом багажного простору RAV4 також значно поступається Kodiaq: 580 проти 635 літрів при піднятих спинках другого ряду, 1189 проти 1980 літрів – при складених.

Вибір двигунів: економічний гібрид бере свої бали

З одного боку, силова лінійка біля Skoda Kodiaq довша, ніж у Toyota RAV4. У Німеччині Kodiaq пропонується на вибір з одним з трьох двигунів: 2,0-літрового бензинового TSI потужністю 190 к.с. і 2,0-літрового дизеля TDI потужністю 150 та 190 к.с. В Україні доступні бензинові версії у 150 та 180 к.с.

Toyota RAV4 оснащена гібридною силовою установкою загальною потужністю 218 к.с. – це 2,5-літровий бензиновий мотор у 178 к.с. і електромотор у 88 кВт. Виходить, що RAV4 Hybrid потужніший за будь-яку версію Kodiaq, якщо не брати до уваги 240-сильну «гарячу» Kodiaq RS, але це вже інша історія.

Існує ще один вагомий фактор – економічність. Електродвигун в RAV4 дозволяє помітно економити бензин, особливо в місті. Заявлена витрата пального – 4,9 літра на сотню. У комбінованому циклі – це 4,6 літра.

Хоча на Kodiaq також використовуються зелені технології, а саме активне управління циліндрами і Start-Stop, але паливна витрата у чеського кросовера все ж вища. Якщо говорити про бензинові мотори, то в середньому це 7,2-7,3 літра при змішаному трафіку. Для дизелів показники ефективності – від 5,6 літрів і вище.

Таким чином, витрати на паливо і податки у власника Toyota RAV4 будуть однозначно нижчими, ніж у власника Skoda Kodiaq.

Позашляхові характеристики

Зрозуміло, що RAV4 і Kodiaq не є повноцінними позашляховиками. Неглибокий сніг, грунтова дорога за містом – цей цілком переборні труднощі, але не більше. Варто тільки відзначити, що у RAV4 є передньопривідні варіанти. Kodiaq постачається на ринок тільки з повним приводом, що не дивно, враховуючи його габарити і масу.

Безпека

Що ж до аспекту безпеки, то обидві моделі отримали максимальні 5 зірок від незалежного комітету Euro NCAP. Однак «японець», хоч і потенційно, але все ж безпечніший.

У категорії «Захист водіїв та дорослих пасажирів» RAV4 оцінена в 93%, Kodiaq – в 92%. За захист дітей оцінки становлять 87% і 77% відповідно.

У захисті пішоходів лідирує японський SUV – 85% проти 71%. Так само, як і в оснащенні системами безпеки – 77% проти 54%.

Ціна питання

У ціновому аспекті лідер Skoda Kodiaq. У Німеччині кросовер коштує від 28 600 євро. У той же час базова ціна Toyota RAV4 Hybrid стартує з позначки 38 690 євро. Різниця, як бачимо, велика, хоча згадана вище версія Kodiaq RS обійдеться не менше 49 990 євро. Але ж є ще стилізовані модифікації Scout та Sportline, люксова L & K, яка також обійдеться за 40 000 євро.

Чотири об’єктивних висновки:

  1. Skoda Kodiaq – практичний 7-місний кросовер з непоганим вибором двигунів.
  2. Toyota RAV4 потужніша, економічніша та потенційно безпечніша.
  3. Skoda Kodiaq набагато дешевший на початковому та середньому рівнях комплектації. Є дорогі модифікації.
  4. У Skoda Kodiaq є всі шанси стати лідером в своєму сегменті у 2020 році.

Напишіть відгук

Scroll to top