Архіви

Попри критику Toyota інвестує у водневу технологію

Компанія Toyota протягом багатьох років працює над розвитком технології водневих паливних елементів у рамках своєї стратегії створення автомобілів з нульовим рівнем викидів. А ось в напрямку електрифікації компанія просунулася менше своїх конкурентів.

Навіть визнаючи правоту Ілона Маска, який часто публічно висловлює своє неприйняття водневого паливного елемента в якості системи зберігання енергії для транспортних засобів, Toyota продовжує активно інвестувати в водневу технологію.

Водневі елементи на третину менш ефективні, ніж акумуляторні батареї електромобілів, з точки зору вироблення, розподілу і зберігання енергії. Останні отримують енергію від тієї ж енергосистеми, що і електролізна установка, що створює водень. «Водневий» процес набагато складніший за батарейне живлення.

Швидкість заправки фактично є єдиною перевагою водневого автомобіля. Його можна заправити за 5 хвилин, в той час як для зарядження автомобіля з батареєю буде потрібно кілька годин (не менше години для найшвидших систем).

Але цей розрив з кожним роком скорочується, до того ж водневі автомобілі, на відміну від електричних, не можна заряджати вдома. І цей факт Ілон Маск і інші прихильники електрокарів відзначають як недолік водневих авто.

Дивно, але Йошікадзу Танака, головний інженер, який відповідає за Toyota Mirai, визнав в інтерв’ю Reuters на цьому тижні, що транспортні засоби, які підключаються (plug-in) мають більше сенсу.

Однак голова ради директорів компанії Такеші Учиямада не вважає технології конкуруючими і не має наміру відмовлятися від “водневої” теми. У компанії будуть продовжувати просувати водневий автомобіль Toyota Mirai, всупереч слабкому попиту. Вдалося продати всього кілька автомобілів в Каліфорнії, незважаючи на щедрі стимули.

Г-н Учиямада правий у тому, що ці дві технології не конкурують. Вони не конкурують в умах потенційних клієнтів, але вони конкурують за інвестиції з боку автовиробників, і ці інвестиції ведуть до подальшого розвитку і виробництва для того або іншого.

Ті автовиробники, які активно інвестують у водневі автомобілі, такі як Toyota, Honda і Hyundai, мають слабші позиції в електричному сегменті.

Чимало експертів критикують компанію Toyota за те, що замість того, щоб розвивати повністю електричні автомобілі, вона вкладає в водневу технологію, ефективність якої сумнівна для легкових пасажирських автівок. При цьому водневі вантажівки, над якими Toyota також працює, визнаються економічно більш перспективними.

Джерело – electrek

Фото – Toyota. На фото – 2016 Toyta Mirai

Напишіть відгук

Scroll to top