Музей автомобілів

Москвич-2141: місія була здійсненна, але …

Лідерство Волзького автомобільного заводу в радянському легковому автомобілебудуванні в кінці 70-х – початку 80-х років було беззаперечним. Московський ж АЗЛК здавав позицію за позицією і на внутрішньому ринку, і на зовнішньому.

Ліквідувати відставання міг тільки новий автомобіль. До слова сказати, перші прототипи на АЗЛК стали з’являтися ще до відкриття заводу в Тольятті – в кінці 60-х. Концептуальні моделі мали загальне маркування «3-5», але різні індекси.

Москвич-2141

Першою в 1970 році стала модель «3-5-2», останньою – в 1975 році – «3-5-6». У автывках були застосовано багато нових технічних рішень, але, в загальному тацілому, це були все ті ж 408-і та 412-і «Москвичі», тільки з великими габаритними розмірами.

У будь-якому випадку, розробка нових моделей катастрофічно не встигала за темпами розвитку світового автомобілебудування. Тому, не встигнувши вийти зі статусу «концепт», вони старіли безнадійно. До того ж в 70-х АЗЛК проходив технічне переоснащення. Традиційно для СРСР цей період зайняв майже десятиліття. Які там новинки ?!

Правда, в 1976 році на заводі народили-таки «Москвич» моделі 2140, який мав ряд вузлів від прототипів, але, по правді сказати, модель була не більш, ніж рестайлінгом свого старшого 412-го «побратима».

Інша справа – так звана серія «С», роботу над якою інженери АЗЛК почали в 1975 році. Щоб повністю дистанціюватися від прототипів попередньої серії, ці автівки стали навіть маркувати по-іншому.

Прототипи С-серії дійсно відрізнялися кардинально: спортивний дизайн, нахил решітки радіатора, незалежна задня підвіска, аналогічна тій, що застосовувалася на «п’ятірці» BMW того часу, передня підвіска McPherson, важіль КПП на самій кришці без додаткових тяг і багато іншого. При цьому автомобілі залишалися виключно задньопривідними.

Перший представник нової серії – С-1 – випробовувався разом з Porsche 911 і BMW 520. Природно, ні про яке порівняння мова йти не могла!

Версія С-2, взагалі, не пройшла далі пластилінового макету, а ось С-3 вийшла набагато вдалішою. Цей прототип не тільки міг незабаром стати на конвеєр, але і не виглядав настільки безглуздо в порівнянні з зарубіжними аналогами.

Фото – Zosma

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to top