Автовиробники

Mazda вважає електрокари рівними дизельним авто

Перший автомобіль на електротязі від Mazda, а це 2021 MX-30, був створений спеціально з акумуляторною батареєю невеликої ємності, оскільки компанія вважає саме такі батареї кращим вибором для електрокарів.

Електричний кросовер Mazda MX-30 виходить на ринок в 2021 році. Він оснащена батареєю ємністю 35,5 кВт-год, що забезпечує дальність ходу 200 км.

Вельми скромна відстань, в порівнянні з іншими пропозиціями на ринку електромобілів. Автовиробники, навпаки, прагнуть збільшити дальність ходу на одній зарядці, до 400 км і більше, за рахунок батарей більшого розміру.

Для порівняння: співрозмірна електрична Hyundai Kona має 39-кВт-год батарею і проходить 289 км. Однак вона коштує помітно дорожче електромобіля від Mazda – 38 тис. євро проти 35 тис. євро орієнтовно.

Mazda пішла своїм шляхом. У компанії підрахували, скільки складуть викиди вуглекислоти за весь життєвий цикл MX-30, починаючи від процесу виробництва до експлуатації, включаючи зарядку, і порівняли з викидами хетчбека Mazda3 з дизельним двигуном, який продається в Європі.

Виявилося, кількість викидів приблизно рівна.

Літій-іонні акумулятори з часом виснажуються. У компанії вважають, що батарейний блок підлягає заміні після 160 тис. км пробігу. При виробництві електричних компонентів автомобіля відбуваються викиди вуглекислого газу.

Більша ємність батареї потребує більше викидів і енергетичні витрат на її виробництво. Тобто, слідуючи логіці Mazda, менші акумуляторні батереї є екологічнішими та, як вони кажуть, більш відповідальними.

Новий електромобіль продукує більше викидів на початку свого життя, менше – в наступні роки, а після заміни батареї рівень викидів знову збільшується ще на кілька років, що в кінцевому підсумку дозволяє прирівнювати електрокар до дизельної автівки.

Над цім варто задуматися. Права Mazda, чи ні, її висновки розумні.

Нулевий показник вихлопів вуглекислого газу при використанні електромобіля виявляється не таким вже нульовим, якщо брати в розрахунок, скільки шкідливих речовин, включаючи CO2, викидається в повітря при виробництві компонентів для “зелених” авто, або видобутку природних ресурсів для ціх компонентів.

Джерело: Automotive News Europe

Напишіть відгук

Scroll to top