Архіви

Brexit: авторинок Великої Британії падає, Jaguar Land Rover – виграє

Обсяги продажів нових автомобілів у Великій Британії впали на 10% через несподівані результатів референдуму щодо виходу країни з ЄС. Утім, Jaguar Land Rover може «виставлятися», оскільки, принаймні в короткостроковій перспективі, ця компанія реально виграла.

Вплив Brexit на британську автомобільну промисловість вже є негативним, а може стати й катастрофою, вважає видання. Такі припущення можна робити на підставі кількох відомих фактів і тисяч непередбачуваних варіацій.

Фактом є миттєве знецінення фунта, що поступово призведе до інфляції цін на товари першої необхідності і до зниження купівельного попиту середнього і нижчого класів. Знецінення фунта вже сприяло скороченню імпорту та збільшенню експорту. Впаде прибуток іноземних виробників, які продають імпортовані автівки у Великій Британії.

Сьогодні в на території цієї країни виробляють автомобілі Ford, General Motors (моделі марки Vauxhall), ВМW (марки Rolls-Royce і Mini), Jaguar Land Rover, Nissan, Honda, Toyota, Volvo, Aston Martin і Volkswagen (марка Bentley). Чи виграють ці виробники від Brexit сьогодні? Тільки Aston Martin і Jaguar Land Rover.

А виграють вони лише зачекавши результати переговорів між Великою Британією та Євросоюзом щодо нових мит на експортовані транспортні засоби.

Сьогодні британська Jaguar Land Rover, що належить індійському концерну Tata, виграє від падіння валют. Всі «лендровери» і «ягуари», які продаються в Європі, випускаються на заводах Туманного Альбіону, в той час як інші виробники мають локальне виробництво, обмежене кількома моделями.

У минулому році 1,3 з 1,68 млн. автівок, які зібрали на британських підприємствах, пішли на експорт. В цей же час 2,7 з 3 млн. проданих в минулому році автомобілів були імпортовані.

Все це означає, що всі ключові гравці втратять прибуток через знецінення валюти. Щоб повернути прибуток багатьом з них доведеться підвищити ціни на автомобілі для британського авторинку.

Разом з тим, психологічний вплив загального негативного економічного прогнозу провідних інститутів в ці дні миттєво позначилося на споживчому попиті. Втрати на біржах, ризик зростання цін на ключові продукти (харчування, перш за все), може стимулювати інфляцію і зменшити купівельну активність.

У зв’язку з тим, що останніми роками місцеві продажі швидко зростали, британський автомобільний парк є одним з наймолодших у світі. Тому падіння споживчого попиту в очікуванні наслідків Brexit легко прогнозовано. Відставка прем’єра Камерона, вибори восени цього року лише підсилюють невизначеність.

При позитивному сценарії внутрішній авторинок піде на спад вже в червні, негативна динаміка подвоїться до 11-12% з липня до кінця року. Не виключений і найгірший сценарій – 20-відсоткове падіння ринку найближчі півроку і ще 10-відсоткове просідання в 2017 році.

Дійсно, в наступному році новий британський уряд почне переговори з Європою щодо «Прощальної Угоди». Невизначеність стане реальністю на місяці і роки, поки не буде остаточно поставлена крапка в стосунках ЄС і Великої Британії.

Читати далі:

Залишити коментар

Scroll to top