Архіви

Безконтактні технології Panasonic не дадуть водіям заснути за кермом

Сонливість може стати причиною безлічі проблем. І мова не тільки про студентів, що задрімали на іспиті. Ситуації, коли за кермом заснув водій «великовантажа» на жвавій трасі, закінчуються набагато трагічніше. Вирішення цієї проблеми представили інженери японської корпорації Panasonic.

За підсумками спільних досліджень з рядом університетів вони створили концептуальне рішення, яке не тільки відстежує момент, коли на людину починає нападати втома і дрімота (навіть якщо вона її ще сама не помічає!), а й передбачає подальшу динаміку і може створити умови, в яких людині більше не захочеться спати.

Розробка оформлена у вигляді салону автомобіля, в передню частину якого вбудували камеру з системою розпізнавання осіб, а також інфрачервоні і температурні сенсори, підключені до системи штучного інтелекту. Для створення останньої Panasonic зібрав і обробив велику базу зображень людей, які перебувають в різних станах (засипання, радість, смуток і т.д.).

Її психологічний аналіз і подальша перевірка спільно з громадським інститутом Ohara Memorial Institute for Science of Labour дозволили створити точну класифікацію зовнішніх ознак, що відповідають різним ступеням сонливості.

Більшість людей, засинаючи, мимоволі подають характерні невербальні сигнали. Вираз обличчя, уповільнене моргання і навіть зміна температури тіла однозначно вказують на те, що водій скоро втратить контроль над собою і транспортним засобом.

Технологія Panasonic безконтактно і точно фіксує особливості моргання і зміни виразів на його обличчі.

Розпізнавши ці ознаки на ранній стадії, штучний інтелект не дасть людині відключитися. Причому зробить це набагато ніжніше, ніж всі існуючі досі пристрої, що будили господарів за допомогою різких звуків або неприємних вібрацій.

Люди погано засинають в прохолодному і яскраво освітленому середовищі, тому привести того, хто задрімав, до тями можна, просто знизивши температуру в приміщенні. При цьому важливо знайти тонку межу, коли людина буде досить бадьорою, але і не оклякне.

Спільне дослідження з Жіночим Університетом Нара дозволило інженерам Panasonic розробити технологію оцінки «індивідуального відчуття температури». Вона може використовуватися всередині автомобіля, де особливе значення мають не тільки температура, але і розподіл повітряних потоків від кондиціонера.

Гнучко підлаштовуючи роботу клімат-контролю під індивідуальну реакцію водія (яка залежить навіть від кількості одягненого на людину одягу), система допоможе йому залишатися бадьорим.

Алгоритм роботи системы

Нове рішення Panasonic грунтується на 22 патентах і може використовуватися не тільки у виробництві приватних і промислових автомобілів, але і в офісах, освітніх установах (в адаптованій формі). Перші зразки системи для тестування будуть доступні з жовтня 2017 року.

Напишіть відгук

Scroll to top