ЗАЗ-968 «Запорожець» – все в жертву простоті

Для свого часу моделі ЗАЗ-968 і ЗАЗ-968А мали цілком пристойний зовнішній вигляд: кузов – невеликий і пропорційний, його обробка – скромна, але, як кажуть, зі смаком. Інша справа – салон. Так, деякі деталі інтер’єру були запозичені у «Жигулів», але поняття комфорту в ньому практично не існувало.

Тривалі поїздки вчотирьох на «Запорожці» просто не рекомендувалися – занадто тісно. Водій і пасажир – будь ласка, тим більше що крісла складалися, утворюючи щось подібне до спального місця.

Задньомоторна компоновка і розташування деяких органів управління в ЗАЗ-968 ставали несподіванкою для багатьох покупців автомобіля. Так званий «підсос» знаходився між передніми сидіннями, важіль замка багажника-капота – за середньою кузовною стійкою.

"Запорожець" ЗАЗ-968. Фото - burts

“Запорожець” ЗАЗ-968. Фото – burts

Одним з головних подразників у ЗАЗ-968 був автономний бензиновий опалювач. Працював він огидно. Взимку їздити на «Запорожці» було суцільною мукою.

Ненабагато краще було і жарким літом. Недостатнє охолодження постійно призводило до перегріву двигуна, і паливний насос відмовляв. Автомобіль глохнув і, як водиться, в самий несподіваний момент. Ситуацію рятувала лише ганчірка, змочена холодною водою і своєчасно накинута на бензонасос.

Однак з V-подібною «четвіркою» було не все так погано. Скажімо, масляний фільтр не тільки ефективно працював, але і не вимагав заміни фільтруючих елементів і, як наслідок, додаткових витрат.

Цікаво, що момент сил інерції в распредвалі ЗАЗ-968 не був урівноважений. Тому його конструкція мала додатковий вал з противагами, який обертався з тією ж частотою, що і розподільний, але в напрямку протилежному.

Утім, ресурс двигуна Мелітопольського моторобудівного заводу навіть за паспортом становив всього 125 тисяч кілометрів, а фактично – не більше 50 тисяч: власники не завжди мали можливість заливати масло необхідної якості.

Звичайно, потрібно згадати і той неймовірний гуркіт, який створювали двигуни з повітряним охолодженням. Проблема бути невчасно поміченим пішоходом, як у сучасних електрокарів або гібридів, «Запорожцю» точно не загрожувала.

Ще однією дивовижною рисою радянського автомобіля з сегмента low-cost були колеса «перевальцем». Через конструктивні особливості кути установки коліс постійно порушувалися. Повернути їм початкове положення було досить складно, і тому багато власників «Запорожців» мирилися з безглуздим зовнішнім виглядом і підвищеним зносом покришок на ЗАЗ-968.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *