ЗАЗ-968 “Запорожець” – найсоціальніший автомобіль в СРСР

ЗАЗ-968 «Запорожець», ймовірно, був самим бюджетним легковим автомобілем за всю радянську історію. Новий ЗАЗ в автомагазині коштував всього 3 500 рублів. Скажімо, ВАЗ «копійка» коштувала 5 500 руб., а ВАЗ-2103 і зовсім – 7 500 руб.

Природно, низька вартість завжди бере свою жертву. Про якійсь комфорт у «Запорожці» говорити не можна, але «з пункту А в пункт Б» можна було дістатися гарантовано, правда, якщо пункти знаходилися не надто далеко один від одного.

ЗАЗ-968М “Запорожец”. Фото – Torsten Maue

Цікаво, що кожне покоління автомобілів ЗАЗ мало народне прізвисько.

ЗАЗ-965 був «горбатим», ЗАЗ-966 і ЗАЗ-968 – «вухастими», а ЗАЗ-968М називали «мильницею» за надто вже примітивний дизайн кузова.

ЗАЗ-968 і ЗАЗ-968А стали логічним розвитком другого покоління «Запорожців», початок якому поклав ЗАЗ-966. Перша модель – ЗАЗ-968 – вироблялася в 1971-78 роках, а друга – у 1973-80 роки.

На їх основі розроблялися різні спецверсії автомобілів для водіїв з обмеженими можливостями. Крім того, «Запорожці» абсолютно безкоштовно або з великими знижками отримували ветерани війни і праці. Тому ці моделі були головними соціальними машинами країни. Близько 30% від усього обсягу виробництва направлялися саме на ці цілі.

Для довідки:

ЗАЗ-966 – це друге покоління малолітражних автомобілів Запорізького автозаводу, запущене в серійне виробництво восени 1966 року. Новий автомобіль зберіг підвіску і КПП від «горбатого» попередника, але компонування кузова відрізнялося кардинально. «966» випускався в двох варіантах – з 30- і 40-сильним двигуном.

Основні технічні характеристики ЗАЗ-968 “Запорожця”: довжина, мм – 3765, ширіна, мм – 1570, висота, мм – 1425; двигун (об’єм, л/потужність, к.с.) – 1,2/42, максімальная швидкість, км/год – 120; час розгону до 100 км/год, с – 32; снаряжена вага автомобіля, кг – 800, расход палива за умов змішаного циклу, л на 100 км – 7,3.

Модифікації:

1972 рік – ЗАЗ-966В (нова заводське маркування ЗАЗ-968) – змінена форма задніх ліхтарів, прибрали перемички в воздухозаборниках;

1974 року – ЗАЗ-968А – більш зручні сидіння від ВАЗ, двоконтурна гальмівна система, пластикова панель приладів і декоративний елемент попереду кузова замість решітки;

1980 рік – ЗАЗ-968М – прибрали «вуха», передня частина кузова випуклої форми, прямокутні задні ліхтарі.

Фото зверху – János Tamás

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *