Volkswagen оснастить всі свої бензинові автомобілі фільтрами твердих частинок

Volkswagen оснастить всі свої бензинові автомобілі фільтрами твердих частинок (GPF – gasoline particulate filter), що дозволить, як запевняють в компанії, скоротити викиди твердих частинок на деяких моделях на 95%, повідомляє видання Autocar.

Технологію в цьому році вже отримав Up GTI, ще раніше такий фільтр встановили на версію Tiguan 1.4 TSI з механічною трансмісією в Німеччині, і збираються оснастити їм і інші авто марки з бензиновими агрегатами.

Заходи проводяться в рамках зобов’язань, взятих VW в 2016 році після того, як дизельний скандал розгорівся в 2015-му. Низка інших автовиробників пішли тим ж шляхом. Зокрема, системою GPF обладнані деякі S-Class (і отримають інші моделі Мерседеc), а також новий Ford Mustang.

Бензинові автівки підпадають під закон про викиди твердих речовин з тих пір, як в 2009 році ввели стандарт ЄВРО-5. Ще жорсткіші норми ЄВРО-6, що діють з 2017-го, зобов’язують в 10 разів скоротити вихлопи по відношенню до їх попереднього рівня.

Твердими частинками в вихлопах автомобільних дизельних двигунів традиційно вважалися фракції діаметром до 10 мікрон (PM10) або ще менші PM2.5. Для порівняння: людський волос має діаметр до 70 мікрон. C 2001 були виявлені наночастинки, які в сто разів менше PM10.

Згідно з доповіддю Шведської Національної Дорожньої Адміністрації при певних умовах бензинові мотори викидають таку ж кількість наночастинок, що і дизельні.

Кількість частинок у вихлопі раніше вимірювалося за вагою. З появою альтернативних методів вимірювання з’явилося розуміння шкоди наночастинок. Хоча наночастинки важать дуже мало, їх багато, і вони здатні покривати поверхню великої площі.

З’ясувалося, що наночастинки можуть проникати в легені глибше великих часток. Подібно дизельним фільтрам сажі, GPF призначений для захоплення частинок всіх розмірів, включаючи найдрібніші.

Фільтр встановлений за двигуном в декількох сантиметрах від турбонагнетателя, нагрівається швидко і стає ефективним через лічені секунди після запуску двигуна. Шкідливі HC, окис вуглецю та азоту із захоплених фільтром нагрітих частинок перетворюються на вуглекислий газ, воду і азот.

Після виходу з фільтра вихлопні гази проходять через другий, звичайний триходовий каталітичний нейтралізатор, встановлений під підлогою. Це гарантує, що вихлопна труба відповідає останньому стандарту ЄВРО-6.

З вересня 2017 року до всіх нових автомобілів застосовується нова методика тестування рівня вихлопів – WLTP (World Harmonized Test Procedure), яка вважається ближчою до реальних результатів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *