В ЄС з’являться власні заводи з виробництва батарей для електромобілів

Європейська комісія запускає План щодо вирішення проблеми випуску акумуляторних батарей для електромобілів – Battery Action Plan (BAP) країнами-членами ЄС, які на сьогодні не мають можливостей для їх масового виробництва, повідомляє Auto Express.
На ринку акумуляторних батарей для електрокарів домінують китайські і корейські фірми – LG, Samsung, CATL, SK Innovation. Тесла вклала 5 млрд доларів в Gigafactory в Неваді, і очікується, що коли завод відкриється в 2020-му, США стане серйозним гравцем на ринку, збільшивши глобальний випуск батарей вдвічі.
Європейськи бізнес також хоче приєднатися, BAP передбачає впровадження «конкурентоспроможних, інноваційних та стійких проектів з виробництва батарей» в країнах ЄС.
Ще в жовтні минулого року був створений Європейський Батарейний Альянс (European Battery Alliance), а нинішній План повинен закрити доступ до сировини для виробництва батарей (кобальту і літію) країнам, що не входять в Європейський Союз.
Також Планом передбачені тренінги та професійна підтримка для європейських інженерів-фахівців з АКБ для електромобілів і корпоративне партнерство між компаніями, розташованими на території ЄС.
Серед інших цілей в рамках Плану – забезпечення механізмів фінансування, нові проекти з використання сталої енергії, а також впорядкування правил ЄС, пов’язаних з батареями для EV. Єврокомісія вважає, що “Європа має все необхідне, щоб стати світовим лідером в області стійких батарейних технологій”.
В цьому році німецький постачальник автомобільної техніки Bosch оголосив, що вважає дуже ризикованим інвестувати в виробництва власних батарейних комірок, і замість цього буде купувати їх у інших. У компанії підрахували, що для отримання 20% частки ринку батарей їй довелося б вкласти 20 млрд євро.
Раніше Євросоюз збирався створювати консорціум подібний Airbus для майбутнього випуску батарей для електромобілів. Віце-президент Єврокомісії Марош Шефчович зазначив в одному з інтерв’ю, що Європа не повинна відставати від азіатських і американських виробників батарей та потребує власних виробничих площах.
У той час як в США, Китаї і Японії є заводи, що випускають літій-іонні комірки та батареї, в ЄС немає жодного подібного підприємства.
Нам потрібен Airbus для виробництва батарей. У 1960-х роках існувало кілька невеликих компаній з передовими технологіями, але їм не вистачало масштабу. Нам потрібні були німці, французи й інші європейці, щоб зібратися разом і розвинути те, що сьогодні є чудовим планом.
Фото: YouTube