Протести власників нерозмитнених авто: як це було і до чого призвело

6-7 вересня 2107 року в Києві пройшла масова акція протесту власників нерозмитнених автомобілів на іноземній реєстрації під гаслом «За доступне розмитнення кожному українцю». Організатором виступило громадське об’єднання «Авто Євро Сила».

Планована спочатку як безстрокова, акція тривала 2 дні і завершилася. А що ж в результаті? Один травмований під час зіткнень з Національною поліцією, декілька затриманих і чергова порція депутатських обіцянок прийняти компромісний закон для врегулювання проблеми.

Протестуючі вимагали знизити вартість імпортного митного оформлення нових і вживаних автомобілів, легалізувати вже завезені в Україну транспортні засоби з зарубіжної реєстрацією і припинити переслідування правоохоронними органами їх власників; застосувати мораторій до дії норм Євро-5 по відношенню до б/в авто, але ввести для них техогляд.

Депутати (Ніна Южаніна, Ірина Луценко та інші) поквапилися заявити, що працюють над відповідним законопроектом, який буде готовий до наступного парламентського тижня. За ним нерозмитнені автівки з іноземними номерами, що знаходяться в Україні, випущені після 2000 року (стандарту Євро-3-4), буде запропоновано розмитнити за пільговими акцизними ставками, які діють сьогодні для авто з пробігом стандарту Євро-5. При цьому власників автомобілів на єврономерах не переслідуватимуть і не притягатимуть до відповідальності правоохоронні органи, однак кордон закриють для транзиту і тимчасового ввезення нових партій іномарок.

Якщо цей закон приймуть, то імпортне оформлення автомобіля з робочим об’ємом двигуна до 2,2 л буде коштувати до 1 тис. євро, а з об’ємом 2,2-3,0 л – близько 1,2-1,4 тис. євро, виходячи з діючих ставок пільгового акцизного податку, які в залежності від об’єму двигуна складають від 0,102 до 2,209 євро за 1 куб. см.

Джерело: огляд української преси

Фото – Alvimann

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *