ЛуАЗ-969 “Волинь”: замовили військові, полюбили цивільні

Ініціатором розробки нового полегшеного автомобіля підвищеної прохідності стали військові. Поштовхом тому послужив військовий конфлікт на Корейському півострові (1949-53 рр.), де СРСР брав опосередковану участь.

Не можна сказати, що ГАЗ-69, що стояв тоді на озброєнні, себе не виправдав. Позашляховик був надійний, невибагливий, але … кілька неповороткий і важкуватий. Як наслідок, в кінці 50-х на Запорізькому автозаводі приступили до проектування нового військового позашляховика.

Серійне виробництво автомобілів освоювали вже на Луцькому підприємстві, де в 1961 році в рамках замовлення Міністерства оборони з конвеєра зійшли перші ЛуАЗ-967. Конструкторами була посилена рама і підвіска з кованими торсионами. Кузов накривався брезентовим тентом, сидіння водія розташовано посередині. До того ж всюдихід вільно міг долати водні перешкоди.

Серійне виробництво цивільної версії вантажопасажирського автомобіля підвищеної прохідності ЛуАЗ-969В налагоджено пізніше – в 1966 році. Розташування водійського сидіння було традиційним (зліва). До 1971 року «ЛуАЗи» випускалися тільки з переднім приводом, після заміненим на повний. І військова, і цивільна версії оснащувалися двигуном МеМЗ-969.

Саме громадянська версія “Волині” стала улюбленим автомобілем колгоспників, рибалок та мисливців. Простий, недорогий і, в загальному, надійний автомобіль прекрасно підходив для поїздок по путівцях і навіть не дуже глибокому бездоріжжю.

Модифікації: 1975 року – ЛуАЗ-969А (двигун МеМЗ-969А, 40 к.с.); 1979 рік – ЛуАЗ-969М.

На фото вгорі: приладова панель ЛуАЗ-969М.

Автор – VargaA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *