Через 7 років електромобілі можуть коштувати дешевше авто на газі

Автомобілі на електротязі (EV) можуть подешевшати до рівня транспортних засобів на газі через 7 років, якщо люди будуть їх купувати. Скоро настане ера електрокарів, вважає видання Futurism.

Сьогодні їх частка на ринку невелика. За прогнозами Bloomberg New Energy Finance до 2025 року деякі електричні моделі будуть дешевшими, ніж автівки в яких в якості палива використовується газ.

Відбудеться це через зменшення вартості літій-іонних акумуляторних батарей – ключового компонента електромобілів. Процес уже йде, але щоб ціни на електричні автомобілі опустилися нижче цін авто на паливі з нафти (прим. – бензин, дизель), вартість батареї повинна продовжувати знижуватися, навіть незважаючи на те, що в майбутньому літій та інші компоненти АКБ можуть подорожчати.

Якщо виробництво електромобілів стане масовим, ціни на них будуть падати.

Лідером з випуску електрокарів сьогодні є Китай, держава стимулює населення до їх придбання. Тут збираються заборонити автомобілі на паливі з нафти в найближчому майбутньому.

А у Франції і Великій Британії, наприклад, від бензинових автівок повністю відмовляться до 2040 року на користь “зеленого” транспорту.

Зі збільшенням кількості електромобілів на дорогах країнам знадобиться широка і ефективна мережа станцій підзарядки, як свого часу для автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння.

Коли вони стали набирати популярність, стали з’являтися і автозаправні станції, спершу в великих містах, потім в малих, і дісталися, нарешті, до віддалених сіл. Сьогодні водії знають, що майже напевно зможуть заправитися в дорозі, якщо закінчиться бензин. Про електрокари такого поки сказати не можна.

150 тисяч пунктів зарядки для електромобілів громадського користування вже є в Китаї. У США їх близько 16 тисяч. Пекін планує запустити мережу зарядних станцій до 2020 року – для потреб 5 млн електрокарів.

Експерти кажуть, що недостатньо просто збільшити кількість зарядних пунктів. Зарядка кількох електромобілів одночасно може привести до перебоїв живлення, якщо в мережі недостатньо напруги.

Потужність існуючих електричних мереж доведеться істотно збільшити, щоб звільнити місце для зарядних пунктів, а для цього знадобляться значні грошові кошти.

Генрі Лі (Henry Lee), директор програми «Навколишнє середовище і природні ресурси» Гарвардського університету:

Сумніваюся, що Китай продумав питання зарядки електромобілів і прорахував економіку. Не впевнений, що у них є бізнес-план. Але коли думаєш про те, що водії зможуть зарядити свої авто в пунктах зарядки, встановлених там, де вони необхідні, – проблема перестає здаватися такою вже складною. Зрештою, АЗС з’являлися без всякої стратегії і бізнес-плану. Правда, на це пішло багато часу, якого у нас немає зараз. Сьогодні кліматичні зміни загрожують життю мільйонів людей на планеті. Навіть найкрутіша, найдешевша електрична модель не приверне людей, якщо вони не будуть знати, де її зарядити.

На фото: 2018 Nissan Leaf

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *