Анекдотичний, але улюблений «Запорожець»

У громадян СРСР до «Запорожця» сформувалося особливе ставлення. Надто вже він був оригінальним. Двигун не тільки розташований ззаду, але і повітряного охолодження, багажник був настільки малий, що не кожна валіза в нього входила, двоє дверей, а на заднє сидіння доводилося буквально добиратися з великими труднощами.

ЗАЗ-966 Запорожець. Фото – Sergey Rodovnichenko

Колеса не мали дисків, в звичайному поданні, а лише обода. Що стосується передньої торсіонної підвіски, яка запозичена у танка, то це взагалі предмет багатьох анекдотів.

Однак «Запорожець» любили! Його доступна ціна зробила модель першої власною машиною для багатьох сімей, а в СРСР це означало багато.

Неможливо було переоцінити простоту в обслуговуванні та економічність в експлуатації автомобіля. А висока ремонтопридатність «Запорожця» до сих пір є предметом легенд. Мотор могли зняти дві людини і перебрати його «на коліні».

Варто також відзначити феноменальну прохідність «Запорожців» по ​​грунтових і розмитих дорогах. У цьому сенсі позмагатися з машиною могли тільки повнопривідні легкові автомобілі. Відмінні позашляхові характеристики «Запорожця» обумовлені повністю незалежною підвіскою всіх коліс, високим дорожнім просвітом і плоским днищем без виступаючих частин трансмісії, а також добре навантаженими провідними колесами, на які постійно доводилося не менше 60% від загальної маси машини. Лише «Запорожець» з усіх легкових авто СРСР міг без особливих проблем їхати по колії вантажівки без побоювання знести що-небудь собі на днище. Втім, і в разі, якщо «Запорожець» застрявав, виштовхнути його спокійно міг і екіпаж.

Дводверний кузов «Запорожця» мав високу жорсткість. Це дозволяло на нього встановлювати величезні багажники для перевезення різного «добра». Деякі автолюбителі чіпляли до машини спеціальний вантажний причіп, і тоді автомобіль ставав просто мрією дачників, туристів, … да пенсіонерів, в загальному, будь-якого.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *